lørdag den 23. april 2016

Abisko turiststation

Da jeg (Sine) var barn voksede jeg op i Nordsverige. Mine forældre har flere gange haft mig med på tur til Abisko Turiststation i Lappland.
Jeg har længe ønsket at vise Daniel stedet og at give Mathias samme oplevelse som jeg selv fik som lille.

Abisko Turiststation blev bygget i 1902. Her var mulighed for overnatning og restaurant.
Stationen har fungeret som udgangspunkt for fjeldture i over 100 år.
Da den blev bygget lå den i vejløst land. I dag kan man komme hertil med både bil og tog.

Vi tog herop mandag d. 21/3 og blev i to nætter.
Vi gik ture i området omkring fjeldstationen.

Daniel og Mathias ved starten af Kungsleden.

Mathias på Nissajohka (en elv)

Vi spiser frokost på Nissanjohka.


Sine med Tornetræsk i baggrunden.

Lapporten.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar